محتوا

در این وبلاگ سعی میکنیم که بهترین محتواهای ترجمه را قرار دهیم

محتوا

در این وبلاگ سعی میکنیم که بهترین محتواهای ترجمه را قرار دهیم

  • ۰
  • ۰

آیا سرانجام الکسا آمازون ، اپل سیری و دستیار گوگل همراه خواهند بود؟


دستیاران اصلی دیجیتال می توانند طبق طرحی که روز چهارشنبه توسط آمازون ، اپل و گوگل و سایر شرکای صنعت اعلام شده است ، بر اساس یک استاندارد فناوری رایج کار کنند که هدف از آن این است که دستگاههای خانگی باهوش تر بتوانند با یکدیگر صحبت کنند.

هدف از این طرح این است که سازندگان اجازه دهند بدون پرداخت حق الزحمه نرم افزار اتصال ، محصولات جدیدی بسازند و به مصرف کنندگان این امکان را دهند که پس از آن دستیار صوتی دلخواه خود را بر روی دستگاه ها انتخاب کنند.

براساس بیانیه کارگروه جدید ، این پروژه "با هدف بهبود تجربه مصرف کننده در تلاش برای استفاده از محصولات خانگی هوشمند که سازگار با یکدیگر نیستند" است.

"ما معتقدیم که پروتکل این پتانسیل را دارد که به طور گسترده در سیستمهای خانگی و دستیارانی مانند دستیار گوگل ، آمازون الکسا ، سیری اپل ، دستیار گوگل و دیگران پذیرفته شود."

این پروژه جدید همچنین شامل اتحاد Zigbee ، تلاش جداگانه ای برای ایجاد یک استاندارد بی سیم مشترک برای دستگاه های متصل است که شامل تولید کننده هایی مانند سامسونگ ، خرده فروشان مانند Ikea و سایر شرکت های فنی از جمله Texas Instrument ها و نیمه هادی های NXP می شود.

در این بیانیه آمده است: "کارگروه صنعت برای توسعه و اجرای یک پروتکل اتصال جدید و یکپارچه ، یک رویکرد منبع باز را اتخاذ خواهد کرد.

"این پروژه در نظر دارد از مشارکت فن آوری خانه های هوشمند آزمایش شده در بازار از آمازون ، اپل ، Google ، Zigbee Alliance و سایر موارد استفاده کند."

پیش بینی می شود بازار جهانی دستگاه های خانگی هوشمند امسال به نزدیک به 815 میلیون دستگاه برسد که براساس اعلام شرکت تحقیقاتی IDC ، 23 درصد از سال 2018 رشد داشته و تا سال 2023 1.39 میلیارد دستگاه است.

با یک استاندارد مشترک ، دستگاه های متصل ممکن است با استفاده از دستیار صوتی مختلفی از جمله دستیار Google ، Apple Siri یا Amazon Alexa کار کنند
کمک به توسعه دهندگان

ابتکار عمل تحت عنوان "Project Connected Home over IP" می تواند محصولات خانگی باهوش تر را ترویج کند و توسعه دهندگان محصولات اعم از یخچال های هوشمند گرفته تا لامپ های فعال شده با صدا را که اکنون مجبور به انتخاب میان استانداردهای مختلف هستند ، آسان تر می کند.

مهندسان نیک ساته و گرانت اریکسون از Google Nest ، بخش منزل متصل به غول فناوری در بیانیه ای گفتند: "توسعه دهندگان و مصرف کنندگان از این استاندارد جدید اتصال به خانه هوشمند بهره خواهند برد."

"برای توسعه دهندگان ، توسعه محصول را ساده تر می کند و با ارائه یک استاندارد برای ساختن محصولات خود ، هزینه ها را کاهش می دهد. شما در این صورت قدرت انتخاب خود را برای انتخاب خانه هایی که می خواهید کنترل کنید ، مستقل از فن آوری خانه هوشمند شما انتخاب می کنید."


 
آنها افزودند: دستگاه های خانگی جدید هوشمند با استفاده از این استاندارد با سیستم عامل های مختلفی از گوگل ، آمازون ، اپل و سایرین سازگار خواهند بود.

این حرکت چند هفته پیش از افتتاح نمایشگاه الکترونیک Consumer Electronics در لاس وگاس برگزار می شود ، جایی که شرکت های فنی در معرض نمایش هزاران دستگاه خانه هوشمند از اعم از لامپ های وصل شده گرفته تا توالت ها خواهند بود.

تحلیلگران می گویند که بازار این وسایل "اینترنت اشیا" تا حدی توسط مجموعه گیج کننده استانداردهای مختلف تولید کنندگان مختلف بازگردانده شده است.

Avi Greengart از مشاور Techsponential گفت: تلاش مشترک یک گام مثبت است ، اما هنوز مشخص نیست که آیا این می تواند در بین بسیاری از سازندگان دستگاه های متصل ایجاد کند یا خیر.

گرینگارت گفت: "من امیدوار هستم زیرا این ایده خوبی است اما من شکاک هستم زیرا ایده های خوب همیشه در بازار تأثیر نمی گذارد."

Greengart اضافه کرد: بازار کنونی "واقعاً پراکنده است ، بنابراین گرفتن برخی از بزرگترین اسامی در IoT مصرف کننده و اتوماسیون خانگی گامی در جهت درست است اما اجرای آن مهم است."

این تحلیلگران می گویند گنجاندن اپل حاکی از آن است که استانداردهای جدید می تواند شامل بهبود استانداردهای حفظ حریم خصوصی برای دستگاه های مختلف باشد که ممکن است برای برنامه های حساس مانند امنیت خانه یا نظارت بر کودک استفاده شود.

وی گفت: "اگر اپل پشتیبان این امر باشد ، این احتمال وجود دارد که بتواند به روشی ایمن اجرا شود." "امنیت و حفظ حریم خصوصی برای این شرکتها مهم است."

  • ۹۹/۰۲/۳۱
  • abcdonenumber1 abcdonenumbe

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی